Jak wyszczuplić łydki? – ćwiczenia na smukłe nogi

Jak wyszczuplić łydki i pozbyć z nich tkanki tłuszczowej? Jeśli zadajesz sobie to pytanie, najprawdopodobniej borykasz się problemem masywnych łydek. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom i diecie możesz osiągnąć upragniony efekt i pozbyć się kompleksów!

Wyszczuplenie jednej partii ciała jest trudne, ponieważ tłuszcz w naszym ciele jest rozmieszczony warstwowo. Tracąc na wadze, równomiernie pozbywamy się tkanki tłuszczowej. Masywne łydki to często kwestia genetyki. Predyspozycje do magazynowania tłuszczu w obrębie konkretnych części ciała oraz typ figury są w dużej mierze dziedziczne. To jednak wcale nie oznacza, że nie masz żadnego wpływu na wygląd swoich łydek. Masz i to bardzo duży! Siedząc na kanapie z pewnością nie pozbędziesz się swojego problemu. Aby wyeliminować zbędną tkankę tłuszczową musisz odpowiednio połączyć dietę oraz aktywność fizyczną. – dodaje Joanna Miś – kosmetolożka, redaktorka serwisu o urodziehttps://estetico.pl/.

Czy można wyszczuplić łydki ćwiczeniami i dietą?

Odpowiedź na to pytanie nie jest do końca jednoznaczna i zależy od kilku czynników. To jak bardzo efektywne okaże się odchudzanie twoich łydek, zależy przede wszystkim od tego, czy masz do czynienia z nadmiarem tkanki tłuszczowej, czy dużą masą mięśniową. W pierwszym przypadku, sprawa jest stosunkowo prosta. Wystarczy odpowiedni deficyt kaloryczny i regularnie wykonywane ćwiczenia, aby w dość krótkim czasie osiągnąć zadowalające efekty. Nieco inaczej sprawa wygląda z rozrośniętą tkanką mięśniową. W tym wypadku wykonywanie niektórych ćwiczeń jest niewskazane, szczególnie siłowych, z dodatkowym obciążeniem. Może to spowodować jeszcze większy przyrost masy mięśniowej i dać odwrotny efekt do zamierzonego. Zatem jaka aktywność fizyczna i które ćwiczenia najlepiej sprawdzą się w walce z masywnymi łydkami?

Jak wyszczuplić łydki? – wykonuj ćwiczenia cardio!

  • Spacery – możesz być zdziwiony/a, ale spacery to jeden z najbardziej efektywnych rodzajów aktywności fizycznej, który pomoże ci wyszczuplić masywne łydki. Przy tym nie doprowadzi do rozrostu tkanki mięśniowej, wysmukli i wydłuży mięśnie oraz zredukuje ilość tłuszczu. Regularne spacery pozytywnie wpłyną na wygląd i jędrność całych nóg, nie powodując jednocześnie zaniku mięśni w górnych partach ciała.
  • Bieganie długodystansowe – bieganie jest zabójcą zbędnego tłuszczu i świetnie modeluje nogi. Pokonywanie długich dystansów z pewnością pomoże ci zmniejszyć obwód twoich łydek. Nie musisz również bać się o przyrost masy mięśniowej. Nie jest to możliwe podczas długotrwałego, jednostajnego biegania. Wystarczy spojrzeć na maratończyków. W zdecydowanej większości nie mają masywnych łydek czy ud. To wynik spalania mięśni w czasie długiego i intensywnego wysiłku. Dlatego biegając regularnie, warto zadbać o odpowiednie ćwiczenia na górne partie ciała, najlepiej z wykorzystaniem obciążenia, aby wyrównać proporcje między dolną, a górną częścią sylwetki.
  • Pływanie – to ćwiczenie cardio, które doskonale wymodeluje, wysmukli i zarysuje mięśnie twoich łydek. Dodatkowo wzmocni ramiona i mięśnie pleców, dzięki czemu figura zachowa właściwe proporcje.

Proste ćwiczenia na wyszczuplenie łydek, które możesz wykonać w domu

  • Wspięcia na palce – to banalnie proste ćwiczenie, nie wymagające żadnego specjalnego sprzętu. Wystarczy stanąć ok. 70 cm od ściany i oprzeć na niej dłoń. Następnie należy wspiąć się na palce jednej stopy i wrócić do pozycji wyjściowej. Wykonuj od 20 do 30 takich powtórzeń na każdą łydkę.
  • Wspięcia na schodku – to również bardzo proste ćwiczenie. Aby je wykonać musisz stanąć na schodkach i wspiąć się na place jednej stopy. Następnie opuszczaj powoli ciało, w taki sposób aby pięta znalazła się nieco niżej niż linia schodka. To ćwiczenie wyszczupla i rozciąga mięśnie łydek, dlatego możesz je również wykonywać po długodystansowym bieganiu.
  • Rowerek w powietrzu – efektywne ćwiczenie, które angażuje do pracy mięśnie łydek, ud oraz brzucha. Wystarczy położyć się na plecach, dłonie zapleść za głową i unieść nogi. Następnie należy naprzemiennie prostować i uginać kolana, przez ok. 3-4 minuty. Z czasem możesz wykonywać ćwiczenie przez dłuższy okres.

Regularna aktywność fizyczna jest kluczem do osiągnięcia szczupłych łydek. Nie należy przy tym zapominać o zbilansowanej diecie i odpowiednim nawodnieniu. Zachowanie tych czynników jest niezbędne, aby zrealizować marzenie o zgrabnych i smukłych nogach.