Suplementy diety zalecane przy diecie wegańskiej

Ze względu na rosnące zainteresowanie ochroną środowiska coraz bardziej popularna staje się dieta roślinna. Chodzi tu zarówno o dietę wegetariańską, która pozwala na spożywanie nabiału, jak i dietę wegańską, która całkowicie wyklucza spożywanie produktów pochodzenia zwierzęcego. W obu przypadkach dostarczenie swojemu organizmowi wszystkich niezbędnych substancji odżywczych staje się trudniejsze niz w przypadku diety tradycyjnej, nie wykluczającej różnych produktów. Dlatego osoby przechodzące na dietę roślinną powinni się dodatkowo wspierać, wybierając wysokiej jakości suplementy diety. Oto kilka suplementów diety, które mogą być zalecane przy diecie wegańskiej.

Jakich składników potrzebuje nasz organizm?

Weganom zwykle trudno jest uzyskać wystarczającą ilość witaminy B12 z jedzenia roślinnego, dlatego jej suplementacja jest zalecana dla wegan. Wegetarianie i weganie mogą mieć także trudności z uzyskaniem wystarczającej ilości witaminy D, ponieważ oprócz słońca, które jest najpopularniejszym źródłem tej witaminy, większość naturalnego źródła tej witaminy pochodzi z produktów zwierzęcych.

Kwasy tłuszczowe omega-3, takie jak DHA i EPA, są niezbędne dla zdrowia mózgu i serca, a ich naturalne źródła to ryby. Z tego względu osoby wykluczające ten produkt ze swojej diety mogą nie dostarczać sobie odpowiedniej ilości zdrowych kwasów tłuszczowych. Wegańskie źródła omega-3 są mniej skuteczne. Wegańskie suplementy omega-3 są zwykle otrzymywane z alg morskich

Suplementy żelaza mogą być zalecane dla wegan, którzy mają trudności z utrzymaniem poziomu żelaza w normie, ponieważ rośliny dostarczają mniej żelaza niż mięso. Weganie mogą mieć trudności z uzyskaniem wystarczającej ilości białka z jedzenia roślinnego. Suplementy białka roślinnego mogą pomóc w uzyskaniu odpowiedniej ilości białka.

Wegetarianie i weganie mogą mieć trudności z uzyskaniem wystarczającej ilości wapnia, ponieważ wiele źródeł wapnia, takich jak mleko, sery i jogurty, pochodzi z produktów zwierzęcych. Wegańskie źródła wapnia obejmują soję, migdały i zielone warzywa, ale suplementacja może być wskazana, aby osiągnąć odpowiedni poziom w organizmie.

Naturalne suplementy diety

Nie ma nic dziwnego w tym, że weganie preferują suplementy zrobione z naturalnych składników. Weganizm to styl życia, który charakteryzuje się wykluczaniem spożywania produktów pochodzenia zwierzęcego. Dlatego dla weganów ważne jest, aby ich suplementacja była również wolna od składników pochodzenia zwierzęcego i przemysłowych chemikaliów. Naturalne składniki, takie jak rośliny, ziarna, orzechy i jagody są bogate w niezbędne składniki odżywcze, takie jak witaminy, minerały i białka – dlatego są idealne dla tych, którzy chcą uzupełnić swoje potrzeby odżywcze bez użycia produktów pochodzenia zwierzęcego.

Ponadto, suplementy z naturalnych składników (np. te dystrybuowane przez firmę Natural Pharmaceuticals) są zwykle lepiej przyswajalne przez organizm, co oznacza, że mogą one zapewnić lepsze rezultaty i skuteczność w porównaniu do suplementów z chemicznymi składnikami.

Pamiętaj o bezpieczeństwie

Pamiętaj jednak, że przed zastosowaniem jakichkolwiek suplementów diety zawsze warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem. To bardzo ważne, by zasięgnąć profesjonalnej konsultacji przed wprowadzaniem jakichkolwiek zmian dotyczących naszego zdrowia.

Podobnie jest z przechodzeniem na dietę roślinną. Zwłaszcza, jeśli nigdy wcześniej nie mieliśmy z nią do czynienia. Przed podjęciem decyzji o radykalnej zmianie swojego dotychczasowego stylu życia (a zatem także jadłospisu) należy dokładnie przeanalizować swoje zapotrzebowanie na składniki odżywcze i dobierać produkty spożywcze w odpowiednich ilościach, aby uniknąć niedoborów składników odżywczych. Bezpieczeństwo swojego zdrowia jest najważniejsze, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalisty, który pomoże nam wprowadzić zmiany w sposób bezpieczny i skuteczny.