Jak pisać teksty dla branży medycznej — praktyczne porady dla copywriterów

Tworzenie tekstów dla medycyny to spore wyzwanie dla copywritera, który powinien posiadać nie tylko bardzo dobry warsztat pisarski i biznesowy, ale też pewną wiedzę medyczną. Spoczywa na nim bowiem ogromna odpowiedzialność za słowa, które dotyczą ludzkiego zdrowia i tego wszystkiego, co wiąże się z jego utratą.

Copywriting medyczny

Dobry copywriting dla medycyny powinien wyróżniać się dobrą jakością na tle wielu tekstów pojawiających się każdego dnia w Internecie. Jeśli zamierzasz się tym zająć, musisz podejść do tematu bardzo poważnie. Nie tylko z myślą o tych, dla których świadczyć będziesz swoje usługi jako copywriter, ale też o osobach, które czytać będą twoje słowa.

Na co zwrócić uwagę i jakie elementy powinien posiadać dobry tekst dla branży medycznej?

Tworzenie tekstów dla medycyny — o co należy zadbać przy pisaniu

Choć czasy swojej świetności w Internecie przeżywają treści w formie filmów, to i tak wciąż nie mniej osób ceni sobie słowo pisane. Zwłaszcza gdy niesie ze sobą wartościowy przekaz oraz skłania do przemyśleń i zmiany postępowania. Temu między innymi służy tworzenie teksów dla medycyny.  Za pomocą słów opisywane są treści związane z ofertą gabinetu czy kliniki oraz zawierające informacje na temat problemów zdrowotnych i stylu życia czytelników.

Każdy artykuł czy opis zabiegu powinien być poprawny merytorycznie i zgodny z aktualnym stanem wiedzy medycznej. Dlatego najlepiej, jeśli copywriting dla medycyny to dzieło przyszłych lub obecnych lekarzy, ale nie tylko. Poradzi sobie z nim również copywriter z ogólną wiedzą i doświadczeniem w pisaniu dla branży medycznej. Wówczas wybrane teksty konsultowane są ze specjalistami z danej dziedziny.

Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę, gdy zajmujesz się tworzeniem tekstów dla medycyny?

 Twórz treści związane z ofertą klienta i jego celami biznesowymi

 To bardzo ważna cecha artykułów. Do tego, by twoje teksty były wartościowe dla klienta, potrzebujesz wcześniejszej konsultacji. Dzięki temu poznasz cele biznesowe, do których dąży dany lekarz czy klinika oraz usługi, które uważa za najbardziej wartościowe dla pacjentów. Gdy połączysz to z potrzebami, które mogą one zaspokoić, będziesz w stanie stworzyć wartościowy artykuł. Docenią go nie tylko czytelnicy, ale też algorytm Google.

 Praktykując copywriting dla medycyny, weź pełną odpowiedzialność za publikowane treści

 Copywriting dla medycyny jest specyficzny, a tym, co odróżnia go od innych artykułów, jest odpowiedzialność za tworzone treści. I o ile zawierający błędny artykuł o wystroju wnętrz, nawet napisany przez laika, nie zagrozi zdrowiu ani życiu czytelnika, to tego samego nie można powiedzieć o tekstach medycznych. Nie każdy potraktuje je jako informacje, na podstawie których nie powinno się podejmować pochopnych decyzji, ale które wymagają potwierdzenia przez lekarza. Dlatego niezbędny jest bardzo dobry research treści i korzystanie z materiałów, których autorami są lekarze lub które były z nimi konsultowane.

Nie zapominaj o strategii content marketingowej i wspierającej SEO

 Tworzenie tekstów dla medycyny powinno też być dostosowane do strategii content marketingowej i wspierającej SEO. To właśnie dzięki temu, wartościowe i promujące usługi medyczne teksty mają szansę trafić do jak największego grona czytelników. Mowa przede wszystkim o tych, którzy mogą być zainteresowani skorzystaniem z badań, zabiegów i konsultacji w centrum medycznym, dla którego piszesz artykuły. Powinny one być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi oraz przyjemne w odbiorze dla czytelnika. Pamiętaj też, że ich treść ma korzystnie wpływać na budowanie autorytetu lekarzy i centrum medycznego, dla którego piszesz. Zachęcisz w ten sposób czytelników do nawiązania kontaktu i umówienia się na wizytę.

 Copywriting dla medycyny — nie korzystaj z ChatGPT do pisania tekstów

 Choć wielu twierdzi, że ChatGPT to spore zagrożenie dla copywriterów, to jeszcze sporo czasu upłynie, aż przekonanie to choć trochę zbliży się do prawdy. Jakość tekstów pisanych przez sztuczną inteligencję wciąż pozostawia wiele do życzenia. Poza tym nierzadko w tworzonych przez nią tekstach pojawiają się błędy merytoryczne, co w przypadku branży medycznej, nie może mieć miejsca.

Innym argumentem za tym, by samemu pisać teksty dla branży medycznej, są wytyczne Google, które odradzają korzystanie ze sztucznej inteligencji. W praktyce oznacza to, że algorytm tej wyszukiwarki traktuje tego rodzaju artykuły jako treści gorszej jakości. To zaś oznacza niższe pozycje w wynikach wyszukiwania i mniejsze korzyści dla twojego klienta.